28 paź 2009

Opinia p. Marka Czuku na temat wiersza "*"czwartek" , oraz **(jesteśmy w worku wyklętych)" - Pawła Artomiuka


"czwartek"


może Bóg jest szczęściem po prostu...


urodziłem się pod złym dachem
ściany miały macki

kiedy byłem duszony marzyłem o porcji płatków
zjedzonych przy stole w rodzinnej atmosferze

próbowałem marzyć
pobudzony wściekłymi łzami
i biec jak najdalej w ramiona bezdomności -

do słodkiej utraty tchu
przed ojcem kochanką bratem
wymyślanymi na przemian
w tej samej lub innej osobie

przeciwko diabłu
związanemu do krzyża

styczeń 08



**(jesteśmy w worku wyklętych)"

jesteśmy w worku wyklętych
zabijamy by żyć
potrzebujemy promili światła

wraz z upadkiem świata
poezja zeszła na psy
skurwysyny w krawatach
depczą po białych kwiatach

dopóki starczy
zrywamy z tablic reklamy
wieszając wiersze

- szubienica poetów!

grudzień 08


OPINIA

Wiersze Pawła Artomiuka [*** ("jesteśmy w worku wyklętych") oraz "czwartek"] są nieco chaotyczne, ale taka ich uroda oddająca emocje i pęd myśli.
Nie mogę sobie jednak wyobrazić np. metafory "worek wyklętych" (chociaż dość oryginalnej), nie przepadam też za wulgaryzmami (przyznaję, że dodają ekspresji), także wydaje mi się, że lepiej by brzmiało "przeciwko diabłu/ przywiązanemu do krzyża" (a nie "przeciwko diabłu/ związanemu do krzyża"), ale to są sprawy warsztatowe - do przemyślenia i przepracowania. Ogólnie silną stroną autora jest mocne, właśnie emocjonalne reagowanie na niesprawiedliwości tego świata, naszego bytu. Dobre są też puenty obu wierszy - poeta umiał doprowadzić pędzące myśli do ostatecznego celu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz