7 lut 2011

Opinia p. S. Jurkowskiego na temat wiersza "Jestem przecież mężczyzną" - Michała Horowskiego




"Jestem przecież mężczyzną" - Michał Horowski


istnieje pewna kolejność
mam to gdzieś
przyklejone do drzwi lodówki
dla zachowania świeżości

ocaliłem dzieciaka
później z kilku solidnych metafor
powstał dom a reszta na zewnątrz
dawno już mnie przerosła

to się nazywa ironia
w służbie prastarej tradycji
na szczęście przynajmniej ojciec
podszedł do sprawy poważnie

i tylko jedno drzewo
zmarniało z nadmiaru ciepła

Opinia:

Autor być może jest mężczyzną, jak głosi tytuł, ale poetą jeszcze nie. Wiersz jest bełkotliwy, rozchwiany, niejasne jest jego przesłanie. Budzi wątpliwości typu: o czego kolejność tu chodzi, co jest przyklejone do drzwi lodówki (zapewne napis „mam to gdzieś”), co za dzieciak, jaka tradycja, jaka sprawa, dlaczego tylko jedno drzewo zmarniało ,a nie na przykład cały las?. Wiersz jest nieczytelny, nie ma żadnej kompozycji, jest zbitką przypadkowych słów i pojęć nieprzystających do siebie.
Stefan Jurkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz