17 lip 2010

Opinia p. S. Jurkowskiego na temat wiersza "Testament z gór" - Turenura



"Testament z gór" - Turenur


nie ważne kim jestem
potrafię tylko
pamiętać pochodzenie z fioletowego pyłu

mam na uwadze że to twój ulubiony kolor
to tylko jeden z wielu dowodów
że oboje jesteśmy stamtąd

to tak jakby siedzieć
na ławce w szklarskiej porębie
i sączyć w siebie zapach gór
zapominając o kolorze mięty
ciebie bolą stopy więc wypoczywasz
ja palę z niedowierzaniem

wszystko mi jedno czy to szrenica
czy łabski szczyt
jestem tu raz
to ostatni czas
nie po to go mam by stawiać sobie niemożliwy wybór
lecz by ufać


Opinia:


Wiersze się nie tylko (do pewnego stopnia) interpretuje, ale przede wszystkim odbiera emocjonalnie. Ten utwór jest dobrym pretekstem do dialogu. To utwór dojrzały, z którym rozmowa może się toczyć ponad rozważaniami warsztatowymi. Jest warsztatowo bez zarzutu, a jego przesłanie tak uniwersalne, że czytelne ponad warstwą słowną. Piękne zaproszenie do wewnętrznego świata podmiotu lirycznego.


Stefan Jurkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz