23 maj 2010

Opinia p. S. Jurkowskiego na temat wierszy Agnieszki Kosińskiej



*** Agnieszka Kosińska

Myślałam, że to sms od ciebie,
A to zaburczało mi w brzuchu.
Wyjęłam telefon z kieszeni, nic.
przytuliłam ze smutkiem.
Myślałam, że to serce mi wali
A to zawirował telefon,
sygnał od ciebie, aż.
ucałowałam ze smutkiem.

*** - Agnieszka Kosińska

Myślę o Tobie, kocham Cię
ale tylko gdy leżę na lewym boku.
Wystarczy, że się położę na plecach
i już inne obrazy pojawiają się na suficie
co jutro na obiad, kiedy do dentysty wreszcie, skąd wziąć kasę na buty.
Przekręcam się na prawy bok
krzyczy, irytuje
Znowu nic nie zrobiłaś dla ludzkości
Zmarnowałaś kolejny dzień
Nic po tobie nie zostanie
Szybko na lewy bok
Zasypiam

Opinia:


Pierwszy wiersz jest bardzo prywatny. Właściwie nie mówi o niczym ważnym. Taki sobie zapis liryczny, trochę dziewczyński. Nie musi od razu podnosić wielkich problemów, ale nawet w zakresie samego zapisu poetyckiego nie znaczy nic. Drugi wiersz jest lepszy, bo jest w nim pewna przewrotność. Tutaj widać początki kreacji własnego świata. Sytuacja liryczna, niby prosta, a jednak jakoś intrygująca poprzez kontrasty, paradoksy, sposób narracji.

Stefan Jurkowski

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz