28 gru 2009

Opinia p.Marka Czuku na temt wiersza "Eros pomyślany inaczej" - Anny Nogaj




w XXI wieku podobno serca nie pękają
z miłości można jedynie napisać wiersz
a gdy komuś się spodoba mówi się że
to fikcja jak to w poezji często bywa


gorzej jak ona uwierzy w ciebie wtedy
wszystko staje się nie do wytrzymania
bo trudno powiedzieć potrzebuję i jeszcze ciebie
na dodatek to takie intymne i jednoznaczne


oznaka słabości powiedziała mi koleżanka
jest samowystarczalna zupełnie inaczej jak
Chrystus iść za nim to przecież przerąbane
i takie niemodne ale z perspektywy drugiego

ramienia może wydać się wszystko jak należy
a nawet ciekawiej nagle błysk światła i masz
ciepłe dłonie właśnie teraz zmieniam ułożenie
ciała by widzieć tak jak ty ale to raczej niemożliwe


powiedz mi szczere czy jesteś dokładnie
taki przeze mnie myślany jak patrzę z tym
przykrótkim rękawem i chwilą zamyślenia
w kącikach oczu mimo wszystko uwierzyłam
w nas zupełnie po nic

Innego sensu nie widzę po prostu jesteś
kochany



"Eros pomyślany inaczej" Anny Nogaj oddaje różne aspekty miłości w XXI wieku, są tu ciekawe spostrzeżenia, np. miłość jako "oznaka słabości" albo postawa typu "iść za Chrystusem", jakże dzisiaj niemodna. Podoba mi się fragment: "czy jesteś dokładnie / taki przeze mnie myślany jak patrzę z tym / przykrótkim rękawem i chwilą zamyślenia / w kącikach oczu" oraz przerzutnia na końcu wiersza: "Innego sensu nie widzę po prostu jesteś / kochany", która daje wieloznaczność ("po prostu jesteś, kochany" i "po prostu jesteś kochany").

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz