16 gru 2009

Opinia p. Leszka Żulinskiego na temat wiersza "Eros pomyślany inaczej" - Anny Nogaj



w XXI wieku podobno serca nie pękają
z miłości można jedynie napisać wiersz
a gdy komuś się spodoba mówi się że
to fikcja jak to w poezji często bywa


gorzej jak ona uwierzy w ciebie wtedy
wszystko staje się nie do wytrzymania
bo trudno powiedzieć potrzebuję i jeszcze ciebie
na dodatek to takie intymne i jednoznaczne


oznaka słabości powiedziała mi koleżanka
jest samowystarczalna zupełnie inaczej jak
Chrystus iść za nim to przecież przerąbane
i takie niemodne ale z perspektywy drugiego

ramienia może wydać się wszystko jak należy
a nawet ciekawiej nagle błysk światła i masz
ciepłe dłonie właśnie teraz zmieniam ułożenie
ciała by widzieć tak jak ty ale to raczej niemożliwe


powiedz mi szczere czy jesteś dokładnie
taki przeze mnie myślany jak patrzę z tym
przykrótkim rękawem i chwilą zamyślenia
w kącikach oczu mimo wszystko uwierzyłam
w nas zupełnie po nic

Innego sensu nie widzę po prostu jesteś
kochany

Znakomity tekst. Wyrafinowany. Prosty, jasny, a zarazem w swoisty sposób nieprosty i skomplikowany. Świetny przykład tzw. "wiersza myślącego". No i jakby jest to "antyerotyk", ale z tą cudowną kobiecą kapitulacją w poincie... Brawo!

1 komentarz:

  1. Dziękuję Panie Leszku!!! Bardzo się cieszę z takiego właśnie odbioru mojego wiersza.

    pozdrawiam

    AN

    OdpowiedzUsuń