13 lut 2011

"Wewnętrzna strona stołu" - Adrian Witczak


wielki stół w domu moich dziadków przypomina słońce

zajmuje centralną pozycję

wokół krążą domownicy oraz przedmioty

święte ręce matki odprawiają nad nim misteria

mężczyźni posilają się i idą w świat


jestem dzieckiem

oglądam mebel od wewnątrz

to ulubione miejsce zabaw i obserwacji

przykryte obrusem jak światłem


wewnętrzna strona stołu to bezpieczna przestrzeń

wiem że matka nie rozdepcze mnie przypadkiem

a gniew ojca nie dosięgnie mojej gładkiej skóry


z każdym latem ciaśniej mi pod stołem

coraz częściej uderzam głową o blat

dziadek nauczył mnie liczyć i mnożyć dobro

umiem już spisać wojenne opowieści babci


wychodzę na zewnątrz

idę w świat

gdy nie mogę spać

tęsknię za wewnętrzną stroną

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz