9 sty 2011

Opinia p. L. Żulinskiego na temat wiersza "Jestem przecież mężczyzną" - Michała Horowskego



"Jestem przecież mężczyzną" - Michał Horowski

istnieje pewna kolejność
mam to gdzieś
przyklejone do drzwi lodówki
dla zachowania świeżości

ocaliłem dzieciaka
później z kilku solidnych metafor
powstał dom a reszta na zewnątrz
dawno już mnie przerosła

to się nazywa ironia
w służbie prastarej tradycji
na szczęście przynajmniej ojciec
podszedł do sprawy poważnie

i tylko jedno drzewo
zmarniało z nadmiaru ciepła


Opinia:

Dociera do mnie ważny temat tego wiersza, wrażliwy, jednak sam tekst oceniam negatywnie. Jest mętny, mało klarowny. Ten sposób ewokowania treści to trochę nazbyt „ciężki” przewód myślowy, nie mający lekkości tej metafory, paraboli, która potrafi stwarzać dobrą poezję. Autor powinien uczyć się jasności, prostoty. Prostota nie oznacza chodzenia na skróty, „prymitywizowania” wiersza, wręcz przeciwnie: dodaje mu mocy i ekspresji. Tu mamy takie łapanie się lewą ręką za prawe ucho...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz